Thursday, December 31, 2015

Terugblik op 2015

Zo op het einde van het jaar is het een mooi moment om terug te blikken en te bedenken wat de mooiste spelmomenten van 2015 waren.

Met stip op nummer 1 was dat wel het Pinksterweekend dit jaar.
Een heel weekend spellen spelen met (in alfabetische volgorde) Bart-Jan, Ina, Mayra, Miriam, Patrick en Rachel. Voor 7 uur 's ochtends al een potje Machi Koro spelen, Bart-Jan met zijn mooie olifantenshirt, oergezellig gourmetten met de hele club, echt een superweekend!

En daarna wordt het lastig wat precies 2 en 3 wordt.
Aan de ene kant was daar de eerste keer Essen. Hallen vol met stands, je voelt je net een kind in een speelgoedwinkel :-). Ongelooflijk mooie nieuwe spellen gezien, tig indrukken opgedaan, gewoon een gezellige dag gehad en mijn ogen uitgekeken. Maar niet de kans gehad om iets te spelen helaas.
En aan de andere kant was daar Spel in Antwerpen. Gewoon knus, gezellig, lekker een hele dag spelen en niets (!) gekocht. Een totaal ander soort beurs, maar allebei leuk!
Met als gezellige afsluiter een etentje bij de Italiaan in Antwerpen met Mayra en Ina.

Dat waren toch wel mijn 3 mooiste spelmomenten dit jaar.


Wat betreft nieuwe spellen dit jaar; dat waren er veel!!
Eens kijken hoe lang het lijstje wordt:
- 504
- Acquire
- Air Alliance
- Alchemists
- Arcadia
- Camel Up
- Card City
- Celestia
- Codenames
- Dice City
- Euphoria
- Friese Landlord
- FrischFisch
- Hospital Rush
- Imperial Settlers
- Imperial Settlers: Why cant we be friends? (uitbr)
- La Isla
- Machi Koro: De Haven (uitbr)
- Machi Koro: Metropool (uitbr)
- Mysterium
- Night of the Grand Octopus
- Quo Vadis
- Qwixx
- Robin
- Rococo
- Shakespeare
- Son of Anarchy
- Spirits of the Rice Paddy
- Splendor
- Terra Mystica
- The Prodigals Club
- Tokaido
- Waggle Dance

Ongespeeld liggen hier nog:
- Agricola: Veenboeren (uitbr)
- Aquasphere
- Aya
- Caylus Magna Carta
- Clinic
- Colt Express
- Dungeon Petz; Dark Alleys (uitbr)
- Fresco big box
- Istanbul: (uitbr)
- Kingdom builder
- Queens architect
- Small City
- Viceroy
- Voor de poorten van Loyang


Nog voldoende te ontdekken zo te zien - en ik ben er zeker nog wat vergeten.
Dank aan mijn medespelers uit de spellengroep voor de gezelligheid van het afgelopen jaar en de vele leuke spelmomenten. En op naar een mooi 2016 met nog veel meer leuke spelmomenten, BIPS-momenten, overwinningen en nederlagen!


2 comments:

  1. Helemaal eens met je nummer 1 spelmoment van afgelopen jaar, Liesbeth. Voor mij is de keuze verder wat lastiger omdat ik alleen maar een half jaar 'gewone woensdagen' heb om uit te kiezen, ik houd het dus bij een top 1.
    Iedereen vanuit Azerbeidzjan alle goeds en heel veel speelplezier gewenst in 2016.

    Groetjes, Bart-Jan

    ReplyDelete
  2. Ook ik sluit me aan bij de nummer 1. Wat een heerlijk weekend was dat en wat heb ik daarna moeten afkicken. Na zo'n weekend wil je gewoon door blijven spelen.
    De nummer twee en drie vind ik lastiger.
    Allereerst had je daar Spel in Antwerpen. Erg gezellig en lekker gegeten. Maar er zat voor mij ook wel een naar tintje aan. We waren daar op het moment dat er in Brussel nog steeds een serieuze dreiging was en dat gaf alles toch een naar smaakje. Tijdens het spelen van een spel je niet helemaal op je gemak voelen bijvoorbeeld.
    Spiel was ook weer een succes, hoewel ik daar toch ook veel spellen heb gezien die ik het jaar ervoor ook al zag. Wel leuke nieuwe spellen gekocht waar ik erg tevreden mee ben.
    Daarnaast zijn er in 2015 ook tijdens de spellenavonden genoeg gezellige momenten geweest. Soms dat je tranen in je ogen krijgt van het lachen.

    Iedereen bedankt voor het leuke jaar. Op naar een nieuw jaar vol nog meer neiuwe spellen. ( En af en toe een oudje ;) )

    ReplyDelete